Kompleksowa wymiana rozrządu

Wymiana paska rozrządu w naszym aucie to obok innych wymian pozostałych elementów jedna z podstawowych części do sprawnego funkcjonowania każdego auta. Co ile wymieniać rozrząd?
Napęd rozrządu jest realizowany za pośrednictwem kół zębatych, na których to umieszczony jest łańcuch albo pasek. Najtańszym rozwiązaniem na rynku motoryzacyjnym jest wymiana paska, który jest bardziej ekonomiczny od łańcuszka rozrządu.
Wszelkie zaniechania związane z wymianą mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń w każdym silniku. Dlatego tak ważna jest jego regularna i kompleksowa wymiana.
W każdym samochodzie zadaniem rozrządu, niezależnie od tego, czy mamy, w tym wypadku do czynienia z paskiem lub łańcuszkiem, jest praca, która związana jest z przeniesieniem siły napędowej z wału na poszczególne wałki rozrządu.
Szybkość z jaką obracają się wałki rozrządu ma w tym wypadku przełożenie na częstotliwość w otwieraniu i zamykaniu się zaworów ssących oraz wydechowych. Dodatkowo, w większości samochodów na rynku, mechanizm rozrządu napędza również ukrytą w nim pompę wody, która to odpowiedzialna jest za wprowadzenie w ruch każdego układu chłodzenia.
Jakiekolwiek nieprawidłowości związane z pracą układu, które mogą wynikać z popełnionego błędu podczas montażu lub zużycia materiału, bardzo szybko, mogą spowodować awarię w silniku.
Każdy pasek rozrządu wyposażony jest w zęby, które gwarantują mu stabilność w czasie pracy na obu kołach wałka rozrządu, pompie wody oraz wału korbowego. Na całość rozrządu składają się również rolki, które mają za zadanie prowadzić oraz napinać pasek.

metasetagalareta.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo to jest vat
Następny artykułNauka polskiego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ