Klientów popularnych banków można liczyć w tysiakach, a nawet setkach tysięcy, czasami w milionach. I to właśnie te liczby maj ogromny wpływ na to, ze informacje z banku, są przesyłane do klientów coraz częściej za pośrednictwem maili, a nie tak jak miało to kiedyś miejsce- za pośrednictwem tradycyjnej poczty. To, ze banki zdecydowały się na to, że informacje będą przesyłały w taki właśnie sposób wynika oczywiście z oszczędności, które w skali tak dużych liczb klientów są miesięcznie naprawdę spore. Informacje przesyłane drogą mailową nic nie kosztują, dlatego jest to oczywisty sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Co ciekawe klienci są niejako przymuszani do rezygnowania z dostarczania im wiadomości drogą pocztową, bo jeśli tego nie zrobią, obciążani są za to dodatkowymi kosztami wynikającymi ze mienionego regulaminu, do czego bank zastrzega sobie pełne prawo. Jeśli chcemy dostawać wiadomości pocztą – sami musimy za to zapłacić.
Strona główna
Praca i nauka Dlaczego banki coraz częściej przesyłają wiadomości mailem zamiast tradycyjną pocztą